THE 925

The 925 is een Oudenaardse/ Gentse rock’n roll band die vooral beïnvloed is door muziek uit de jaren 60, denk maar aan The Sonics, Kiss, The Beatles, Alice Cooper,…

De band ontstond in 2021 en speelde datzelfde jaar in de concertzalen zoals de Ancienne Belgique als support act van The Fleshtones, Rhea en The Sore Losers. Hun eerste eigen clubshow werd meteen uitverkocht en hun eerste single werd reeds gedraaid op zowel de

Vlaamse als Nederlandse radio.

Eind 2022 brachten ze hun debuut EP uit tijdens een uitverkochte zaal show in de Vooruit in Gent. Daarover schreef Luminous Dash Opkomen en beginnen stampen, da’s wat The 925 doet. Met hun moddervette vintagegeluid hoor je de jaren zestig zoals ze in de jaren 2020 zouden moeten klinken”.

2023 startten ze met een tour in België, Nederland en Duitsland. Ze verkochten toen ook hun eerste show in Keulen volledig uit.

Verwacht je dus aan een stevige portie rock’n roll.

Quotes

“When you hear it for yourself you understand why it’s an out-of-this-world sound that makes

you put being a critic aside and just be a pure fan of the master class music you are hearing”

(Honk Magazine, US)

Dansende Beren: “Fake Love” draait niet rond de pot, maar is gewoon rechtdoor knallen. Wij kijken alvast uit naar meer van dit.”

Da Music: “De goot, waarin we deze band vonden, is niet meer proper gemaakt sinds de jaren zestig.”